فوم سقفی اصفهان

سقف ساختمان ها

سقف ساختمان ها یکی از اجزای مهم در ساخت و ساز اولیه است . اگه سقف به صورت استاندارد ساخته نشده باشد با کوچکترین مشکل ممکن است کل ساختمان خراب شود. سقف در ساختمان های امروزی که اکثرا به صورت آپارتمان چند طبقه میباشد نقش عایق صدا ، دما و… را دارد.بنابر این برای ساخت آن باید از مصالح با کیفت و کاربردی استفاده نمود. که در این مقاله به طور کامل توضیح خواهیم داد.

انواع سقف ها :

در ساختمان سازی سقف های متفاوتی داریم که هر کدام از آنها مناسب برای نوعی ساختمان است. مثلا سقف یوبوت ، سقف کاذب ، سقف متحرک ، سقف شیب دار و… . که در ادامه قصد داریم سقف کاذب را برای شما عزیزان شرح دهیم. با ما همراه باشید.

مصالح پر کاربرد در سقف ساختمان ها :

در قدیم که ساختمان ها یک طبقه بود سقف ها را با چوب های بزرگ و آجر و سنگ می ساختند.اما با گذر زمان استفاده از فولاد و آهن در ساختمان سازی رواج یافت. که سقفهای محکم تری بودند. اما سالهاست که در سقف ها از مصالحی همچون یوبوت ، بلوک یونولیت اصفهان ،  بلوک پرلیت ، استفاده میشود. این مصالح کمک میکند که علاوه به محکم شدن سقف ، سقف عایق شود و ساختمان سبک شود . سبک سازی ساختمان را با استفاده از مصالح و … در مقالات بعدی توضیح خواهیم داد.

سقف کاذب :

اگر بخواهیم تعریف کلی از سقف کاذب داشته باشیم باید بگویم که سقف کاذ به طور کلی سقف دوم میباشد که برای پوشاندن سقف اول طراحی و استفاده میشود.اما سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که دلیل استفاده از سقف دوم چیست؟ در پاسخ به سوال باید بگوییم که سقف های کاذب کاربردهای مختلفی دارند که شاید بتوان مهم ترین آن را زیبا سازی فضای داخلی معرفی کرد.

مزایای بلوک های سقفی و دیواری

مزایای سقف کاذب :

در ساختمان هایی که دارای سقف بلندی هستند برای جلوگیری از اتلاف انرژی میتوان از سقف کاذب استفاده کرد تا سرما و گرما در فضای کمتری متمرکز شوند. در عین حال میتوان سقف کاذب را با طراحی های خاص و جدید به کار ببرید و فضای داخلی ساختمان را زیبا و جذاب کنید. سقف های کاذب خود انواع متفاوتی دارند.

انواع سقف کاذب:

سقف کاذب انواع زیادی دارد که هر کدام در فضایی خاص به کار میرود. مثلا سقف کاذب آکوستیک که برای عایق صدا استفاده میشود. اما سقف های کاذب طلقی نوعی دیگر از سقف کاذب است.که برای زیبا سازی و نور دهی به فضا استفاده میشود. سقف های کاذب طلقی به صورت شفاف و کدر وجود دارند که میتوان بر روی آنها طرح مورد نظر را چاپ کنید. و زیبایی بیشتری به فضا بدهید.

موارد استفاده از سقف کاذب:

سقف کاذب را برای زیبا کردن اتاق خواب کودکان و یا آشپزخانه مورد استفاده قرار میدهند.همچنین برای دفاتری کار و ادارات و… استفاده میشود . اما برای استفاده در هر فضایی باید نکاتی را رعایت کنید تا سقفی زیبا و کاربردی داشته باشید. آشپزخانه از محیط های است که در خانه بیشترین استفاده را دارد. بنابراین باید فضایی دلنشین و باب میل افراد خانواده باشد. یکی از بهترین گزینه ها استفاده از سقف کاذب در آشپزخانه است البته باید به موارد بسیاری دقت کرد . این که ارتفاع سقف چقدر است . اگر سقف کوتاه است باید از مدل های ظریف تری استفاده کرد و اگر مساحت سقف کم است باید از جزئیات صرف نظر کرد . مساحت سقف را باید با توجه به کابینت های سقف و دیواری در نظر گرفت . اگر قصد دارید از سقف های کاذب استفاده کنید ما را در مقالات بعدی دنبال کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *