ورق فشرده یونولیت در اصفهان

ورق های یونولیت فشرده (اصفهان یونولیت)

پس از سال ها فعالیت و تولید انواع ورق های پلاستوفوم فشرده از یک طرف و دیدگاه های علمی و تجربی از طرف دیگر، اگر بخواهیم یک طبقه بندی جامع و کامل برای دانسیته (میزان فشردگی) ورق های یونولیت قائل شویم، آن به شرح ذیل است :

سبک – نیمه فشرده – فشرده – فوق فشرده

1- سبک (معمولی) : از دانسیته 6 تا 10 می باشد.

2- نیمه فشرده : از دانسیته 10 تا 20 می باشد.

3- فشرده : از دانسیته 20 تا 30 می باشد.

4- فوق فشرده : از دانسیته 30 به بالا می باشد.

لازم به توضیح می باشد که کارخانه های بسیار معدودی در ایران قابلیت تولید ورق های یونولیت فوق فشرده را دارند، که اصفهان یونولیت یکی از آن ها است.

فوم ساختمانی در اصفهان

فروش یونولیت فشرده در اصفهان

مزاياي فوم

طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی: برای کارهای داخلی و خارجی روی سطوح مختلف، کف، دیوارها و سقف به عنوان عایق، ایزولاسیون صدا، درب های ضد سرقت و به دلیل داشتن مقاومت مکانیکی در پل سازی، مدل سازی و قالب ریخته گری، ماکت، مجسمه سازی، دکوراسیون، صنعت بسته بندی و مواد تزئینی استفاده می شود. علاوه بر صنعت ساختمان، استفاده از آن در تولید اسباب بازی، بسته بندی انواع لوازم خانگی، صنایع نظامی، پزشکی و سایر محصولات کاربرد دارد.

و هر روز بیش از پیش طیف کاربرد و مصرف آن در صنایع مختلف گسترده تر می شود.

هدایت حرارتی پایین: با توجه به این ویژگی، پلی استایرن اغلب به عنوان یک ماده عایق حرارتی در ساختمان عمل می کند که از اتلاف گرما در زمستان و اتلاف سرما در تابستان جلوگیری می کند که بر کاهش مصرف انرژی و صرفه جویی در هزینه ها نقش به سزایی ایفا میکند.

ضریب نفوذپذیری کم رطوبت: ساختار سلولی درون گرانول ها و نحوه ی اتصال آن ها به همدیگر طی فرآیند تولید به گونه ای است که میزان نفوذ و جذب آب در آن ها بسیار ناچیز و در دانسیته های بالا در حد صفر است. برای بهبود عایق صوت و دستیابی به حداکثر اثر، باید آن را با متریال دیگری مثلا پشم سنگ پشتیبانی کرد اما در محلی که مشکل خاصی وجود ندارد کافی خواهد بود.

برش آسان: در طول مراحل نصب، اسلب ها را می توان به قطعات تقسیم کرد. برش یکنواخت خواهد شد، خرد نمی شود. این ویژگی بارز مواد با کیفیت است.

وزن نسبتاً کمی دارد: یک جفت دست برای کار با مواد کافی است. علاوه بر این، مزیت وزن سبک این است که روکش پلی استایرن فشار زیادی به دیوارها یا کف اتاق وارد نمی کند.

آسان برای نصب: برای تزئین دیوارها ، کف ها یا سقف ها مهارت خاصی لازم نیست. در برابر بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم است. این ماده از اشعه ماوراء بنفش می ترسد. تحت تأثیر نور خورشید ، پیوندهای داخلی در ساختار یک ماده از بین می رود و شرایط طبیعی تخریب پلی استایرن اکسترود شده را تسریع می کند. برخی از انواع رنگ ها ، مواد مبتنی بر فرآورده های نفتی ، استون ، بنزین ، نفت سفید ، رزین اپوکسی پلی استایرن منبسط شده را خورد می کنند. برای بستن تمام درزها و محافظت از آن در برابر اشعه خورشید ، یک تزئین روی فوم پلی استایرن مورد نیاز است و چگالی مواد در مقایسه با فوم بیشتر است ، اما پلی استایرن با توجه به این معیار نسبت به سایر مواد از دست می دهد. برای تکمیل سقف ها و دیوارها مناسب تر است.