جوانب مثبت و منفی عایق پلی استایرن

جوانب مثبت و منفی عایق پلی استایرن

جوانب مثبت و منفی عایق پلی استایرن

با تاکید امروز بر بهره وری انرژی ، استفاده صحیح از عایق ، بسیار مهم تر از همیشه می شود.عایق کاری هنگام نصب صحیح ، دو کار را انجام می دهد:در زمستان گرما را حفظ می کند و در تابستان ، گرمای خورشید را منعکس می کند.

برای عایق کاری یک ساختمان روش های مختلفی وجود دارد و ده ها مجموعه عایق وجود دارد.عایق پلی استایرن گزینه ای مناسب برای اکثر نیازهای عایق است.با این حال ، دارای معایب و مزایایی است که باید قبل از نصب آنها را بررسی کنید.

فوم پلی استایرن یک عایق خوب است که به طور فزاینده در ساختمان های جدید استفاده می شود.یکی از مهمترین مزایایی که عایق پلی استایرن ارائه می دهد این است که نسبتاً ارزان است.سهولت نصب یکی دیگر از مزایای استفاده از پلی استایرن می باشد.با این حال ، برای نصب به متخصص نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که هیچ شکافی در آن وجود ندارد که گرما بتواند بیرون برود.

مزایا و معایب عایق پلی استایرن

علاوه بر عایق کاری منزل ، مزایای بسیار دیگری نیز در استفاده از عایق پلی استایرن برای خانه شما وجود دارد.

نویز را کاهش می دهد – با وجود عایق پلی استایرن یا یونولیت اصفهان ، انتقال سر و صدای خارج از ساختمان به داخل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.در واقع صاحبان خانه با وجود عایق پلی استایرن می توانند از خانه ای آرام استفاده کنند.

رسانایی حرارتی کم – پلی استایرن یک هادی حرارتی کم است ، خانه شما را در زمستان گرم می کند و در تابستان خنک می شود.

کارآیی انرژی – به دلیل خاصیت عایق بندی قوی آن ، پلی استایرن به صرفه جویی در هزینه قبض های گرمایش و سرمایش در طول سال کمک می کند.

سازگار با محیط زیست – پلی استایرن نه تنها قابل بازیافت است ، بلکه حاوی CFC نیست.این امر نه تنها خانه شما را از عناصر محافظت می کند ، بلکه از محیط نیز محافظت می کند.

عایق پلی استایرن

شاید بزرگترین نقطه ضعف این ماده ناتوانی در جذب رطوبت باشد.

یکی دیگر از مضرات عایق پلی استایرن ناسازگاری آن با بیشتر سیم کشی برقی است.روکش پلاستیکی محافظ متداول استفاده شده در سیم کشی برقی در صورت تماس با عایق ، خیلی زود از بین می رود.این می تواند منجر به شوک الکتریکی و همچنین آتش سوزی شود که به طور بالقوه ممکن است به سرنشینان سازه را آسیب رسانده یا از بین ببرد و منجر به از بین رفتن خود سازه شود.

این نوع عایق فوم نیز در مقایسه با عایق کاری با فایبرگلاس از خاصیت عایق نسبتاً کمی برخوردار است.پلی استایرن باید در چندین لایه مورد استفاده قرار گیرد تا بتواند مانند عایق فایبرگلاس عمل کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارخانه پلاستوفوم اصفهان ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *