عایق پلی استایرن چیست

عایق پلی استایرن چیست

هر خانه ای باید عایق بندی شود و امروزه با توجه به اهداف پایداری و بهره وری انرژی ، استفاده صحیح از عایق ، از اهمیت بیشتری برخوردار است.روش های مختلفی برای عایق بندی ساختمان وجود دارد و ده ها مجموعه عایق وجود دارد که هرکدام از این محصولات عایق دارای نقاط مثبت و بد مخصوص خود هستند.در این مقاله به شما خواهیم گفت که عایق پلی استایرن چیست و همچنین مزایا و معایب آن کدام است.در ادامه با کارخانه پلاستوفوم اصفهان همراه باشید.

پلی استایرن ، ماده ای مصنوعی است که به طور گسترده ای در سراسر جهان شناخته می شود و کاربردهای زیادی در ساختمان دارد.

عایق پلی استایرن

عایق پلی استایرن نوعی عایق کف است که هم در محیط های مسکونی و هم در مکان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.پلی استایرن ، به عنوان یک عایق ، می تواند در برابر درجه حرارت شدید مقاومت کند و همچنین یک کاهش دهنده صدا است.برخلاف سایر مواد عایق ، ضد آب است و مدت زیادی دوام می آورد.همه این موارد باعث می شود که عایق پلی استایرن به عنوان یک محصول فوق العاده خوب برجسته شود.

پلی استایرن مقاوم در برابر آب و هوا با ویژگی های عایق حرارتی عالی و جذب رطوبت کم ، ماده ای مناسب برای عایق بندی دیوارها و سقف ها است.

عایق پلی استایرن چگونه کار می کند؟

فوم پلی استایرن حاوی میلیون ها حباب کوچک هوا است که در کف به دام افتاده اند ، بسیار کوچکتر از آن که با چشم غیر مسلح دیده شود.هوا رسانای حرارتی ضعیفی است و از آنجا که پلی استایرن خود مقاومت حرارتی بالایی دارد ، در جلوگیری از انتقال گرما بسیار موثر است.

عایق پلی استایرن منبسط شده

عایق پلی استایرن منبسط شده یا عایق پلاستوفوم اصفهان نسبت به سایر عایق های پلی استایرن ، چگال و ارزانتر است.همچنین از تأثیر کمتری نیز برخوردار است.

عایق پلی استایرن اکسترود شده

این گرانتر و موثرتر از عایق پلی استایرن منبسط شده است.این شامل دانه های کوچکتر است که با مخلوطی از هوا و گاز مبرد پر شده است.این اختلافات باعث می شود که عایق بهتری باشد.

تفاوت واقعی بین XPS و EPS در نحوه ساخت آنهاست.فرایندهای مختلف ساخت به این معنی است که هر دو سطح عملکرد متفاوتی دارند.عایق پلی استایرن اکسترود شده یا XPS ، از طریق فرایند اکستروژن تولید می شود.

ورق عایق پلی استایرن

عایق فوم پلی استایرن اکسترود شده (XPS) که معمولاً از آن به عنوان عایق “پلی استایرن” نام می برند ، یک عایق فوم سلولی سفت و سخت است که معمولاً در لوله ها ، مجاری و مخازن استفاده می شود.

محصولات عایق پلی استایرن ترموپلاستیک هستند ، به این معنی که در 165 درجه فارنهایت نرم می شوند و از 200 درجه فارنهایت تا 210 درجه فارنهایت ذوب می شوند.پلی استایرن اکسترود شده (یا XPS یا “پلی استایرن”) فقط در کاربردهای با حداکثر 165 درجه فارنهایت قابل استفاده است.

کنترل آفات

برخی از تولیدکنندگان عایق پلی استایرن ، در حال افزودن بتن به عایق هستند.این مقدار کم بتن کمی به وزن اضافه می کند ، اما باعث می شود ، در برابر حشرات ، مانند موریانه ها و سایر آفات نفوذ ناپذیر باشند.

هزینه

نکته منفی عایق پلی استایرن هزینه تولید آن است.موادی که برای ساخت آن لازم است ، ارزان نیستند.مواد گران قیمت ، همراه با روند گران قیمت تولید آن ، 10 درصد به هزینه کلی ساخت خانه با استفاده از آن افزوده است.این هزینه اولیه ممکن است توسط صاحبان خانه ، پیمانکاران و سازندگان نادیده گرفته شود ، زیرا استفاده از عایق پلی استایرن باعث صرفه جویی در هزینه های مربوط به گرمایش و سرمایش خانه می شود.

نتیجه گیری: پلی استایرن یکی از رایج ترین پلاستیک هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد.سالانه چندین میلیارد کیلوگرم تولید می شود و در هزاران کاربرد مختلف وجود دارد.از عمده کاربردهای پلی استایرن می توان به سیستم های پانل عایق بندی شده برای استفاده در کف ، دیوارها و سقف های ساختمانهای خانگی و همچنین تجاری به دلیل وزن سبک ، مقاومت و عایق حرارتی آن اشاره کرد.عایق پلی استایرن راه حل هایی با کارایی بالا و مقرون به صرفه در صنعت ساختمان ارائه می دهد.

برای اطلاع از قیمت یونولیت اصفهان با ما ارتباط برقرار کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *