پلی استایرن در ساختمان

پلی استایرن در ساختمان

پلی استایرن در ساختمان

لطفا این مقاله را که توسط کارخانه فوم اصفهان ارائه شده است ، مطالعه کنید.

EPS دارای خصوصیاتی است که آن را برای کارهای ساختمانی مناسب می کند.این سبک ، در عین حال قوی است ، عایق خوبی است ، در اثر تماس آب آسیب نمی بیند و بسیار ارزان تر از سایر مصالح ساختمانی است.

پلی استایرن منبسط شده (EPS) چیست؟

پلی استایرن منبسط شده مجموعه ای از دانه های پلی استایرن است که به صورت فشرده و شکلی به صورت ورق یا پوسته ای درآمده و در ساخت و ساز یا بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرد.

از EPS معمولاً در بسته بندی استفاده می شود ، زیرا سبک و بسیار محافظ است.همچنین به همان دلایلی که ذکر کردیم در تجهیزات ایمنی کودک – مانند صندلی ماشین و کلاه ایمنی دوچرخه – استفاده می شود.

پلی استایرن منبسط شده در ساخت و ساز

پلی استایرن منبسط شده در کارهای ساختمانی کاربردهای زیادی دارد.این از دهه 1950 اغلب برای عایق بندی استفاده می شود ، می توانید آن را در دیوارها ، کف ها و سقف ها پیدا کنید تا دمای ساختمان را حفظ کند.

پلی استایرن منبسط شده در ساخت و ساز

به دلایل زیادی مواد پلی استایرن منبسط شده برای پروژه های ساختمانی ایده آل هستند:

مقاومت در برابر آب و آتش: مسلماً یکی از بهترین موارد در مورد EPS مقاومت در برابر آب است.این بدان معنی است که آب نمی تواند وارد سازه شود.همچنین مانند سایر مصالح ساختمانی معمول نمی سوزد ، بنابراین یک سازه احتمالاً در برابر آتش سوزی زنده می ماند ، حتی اگر وسایل داخل سازه بسوزد.

بهره وری انرژی: سازه با بلوک یونولیت در برابر انتقال گرما مقاومت می کند ، که باعث می شود ساختمان ها در تابستان خنک تر و در زمستان گرمتر شوند.این باعث راحتی بیشتر افراد در داخل و کاهش مصرف انرژی برای گرمایش و سرمایش می شود.

خانه های ساخته شده با بلوک های پلی استایرن می توانند شرایط شدید آب و هوایی را تحمل کنند و دمای داخل ثابت بماند.از این رو ، خانه هایی که با استفاده از این فناوری ساخته شده اند برای مکان هایی با دمای بسیار بالا یا حتی پایین مناسب هستند.

سازگار با محیط زیست : از آنجا که محصولات ساخته شده از EPS صد در صد قابل بازیافت هستند و فاقد CFC یا HCFC هستند ، برای محیط زیست مضر نیستند.این ماده همچنین ماده ای غیر آلی و مقاوم در برابر پوسیدگی است.

بدون آفات : جالب اینجاست که هزینه ساخت خانه ای با استفاده از آجر و ملات یا بتن سنتی می تواند دو برابر خانه ای باشد که با استفاده از بلوک های پلی استایرن ساخته شده است.جابجایی این بلوک ها راحت تر است و هزینه های کارگری نیز کم است.علاوه بر این ، ساخت خانه با پلی استایرن زمان کمتری لازم دارد.

بدون پوسیدگی : روش دیگری که باعث می شود EPS از دیگر مصالح ساختمانی برتر باشد این است که  پوسیدگی در آن نیست.این بدان معناست که برخلاف بسیاری از محصولات چوبی ، احتمالاً در برابر تغییرات فصلی و پیر شدن بسیار مقاوم تر است.EPS ، پوسیدگی ، قارچ ، کپک و باکتری را جذب نمی کند.

بلوک پلی استایرن

پیش بینی می شود که استفاده از بلوک های EPS در صنعت ساخت و ساز منجر به صرفه جویی قابل توجهی در هزینه شود.

بلوک یونولیت ساختمانی ، راهی عالی برای ساخت سریع سازه ای است که هم در برابر عناصر مقاومت می کند و هم برای نسل های بعدی دوام دارد.اگرچه بلوک یونولیت اصفهان به طور سنتی برای ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد ، اما در حال حاضر صاحبان خانه ها نیز شروع به استفاده بیشتر از آنها می کنند ، زیرا آنها از استحکام بالا ، بهره وری انرژی و کاهش صدا برخوردار هستند.

بلوک های پلی استایرن در ابعاد ، تراکم و ضخامت های مختلف موجود هستند.استفاده از بلوک های پلی استایرن ، مزایای بسیاری زیادی دارد.یکی از مهمترین مزایا ، سبک وزن بودن است.سبک بودن پلی استایرن منبسط شده (EPS) استفاده از آنها را برای کارگران راحت تر و ایمن تر کرده و ساختارها را سبک می کند.آنها همچنین با ایجاد عایق حرارتی و صوتی اضافی ، به ساختمان ارزش افزوده می دهند.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *