آیا پلی استایرن قابل بازیافت است

آیا پلی استایرن قابل بازیافت است؟

زباله های پلاستیکی اکنون یک کابوس زیست محیطی هستند که هیچ کسی قادر به چشم پوشی از آن نیست.یکی از پلاستیک های متداول ، پلی استایرن است که بطور گسترده تولید می شود.اما آیا میتوان پلی استایرن را بازیافت کرد؟این موضوعی است که در ادامه می خواهیم به بررسی آن بپردازیم ، پس لطفا در ادامه با کارخانه پلاستوفوم اصفهان همراه باشید تا اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید.

اکثر مردم می دانند که کاغذ و مقوا قابل بازیافت هستند.اکثر آنها همچنین می دانند که شیشه به راحتی قابل بازیافت است ، بدون اینکه مواد زائد از آن رها شود.با این حال یکی از متداول ترین مواردی که به طور مرتب باعث سردرگمی می شود ، پلی استایرن است.

این ماده معمولاً برای تهیه ظروف غذا و نوشیدنی استفاده می شود.یونولیت اصفهان یکی از کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین مواد عایق روی کره زمین است.یکی از دلایل اصلی خوب بودن پلی استایرن برای بسته بندی این است که بسیار سبک است ، به این معنی که وزن بیشتری به کالا اضافه نمی کند ، اما وقتی فشرده می شود ، بسیار محکم است و در صورت افتادن یا ضربات کالا می تواند شوک را جذب کند.

بازیافت پلی استایرن

پلی استایرن نوعی پلاستیک است.خوب ممکن است فکر کنید ، پلی استایرن هم مانند بسیاری دیگر از محصولات پلاستیکی قابل بازیافت است.حال آنکه مانند بسیاری از پلاستیک ها ، پلی استایرن به تدریج تجزیه می شود و پلی استایرن منبسط شده (EPS) قابل بازیافت است.

انگلیس هر ساله 275000 تن پلاستیک استفاده می کند.سالانه حدود 40 کیلوگرم توسط یک خانواده متوسط ​​جمع می شود ، 40 کیلوگرم که به راحتی قابل بازیافت است.تقریباً هر ماه 100 تن پلی استایرن منبسط شده در این کشور بازیافت می شود.با این حال ، همه شوراها EPS را برای بازیافت نمی پذیرند.این به محل زندگی شما بستگی دارد.

بعلاوه ، EPS آسانترین مورد برای بازیافت نیست.ساختن ماشین آلات مورد نیاز برای این کار پرهزینه و دشوار است.

متأسفانه ، به احتمال زیاد اگر پلی استایرن منبسط شده خود را با پلاستیک های قابل بازیافت دیگر مخلوط کنید ، در واقع قابل بازیافت نخواهد بود.

اگرچه بازیافت به طور قابل ملاحظه ای بهتر از ارسال اقلام به محل دفن زباله است ، استفاده مجدد از وسایل ، یک مرحله بهتر از بازیافت است.

آیا پلی استایرن زیست تخریب پذیر است؟

از نظر فنی ، اگر پلی استایرن به اندازه کافی در آفتاب گرم شود ، شروع به تجزیه می کند.با این حال ، بیشتر مواقع پلی استایرن در محل دفن زباله جایی که در معرض نور خورشید قرار ندارد ، انباشته می شود و بنابراین تجزیه آن می تواند مدت زمان زیادی طول بکشد.

آیا پلی استایرن زیست تخریب پذیر است

چه مدت طول می کشد تا پلی استایرن تجزیه شود؟

هنگامی که پلی استایرن به محل دفن زباله فرستاده می شود ، ممکن است 500 سال طول بکشد تا یک قطعه از آن تجزیه شود.وقتی به مقدار پلی استایرن که هر ساله استفاده می شود ، فکر می کنیم و این واقعیت که بیشتر وسایل یکبار مصرف از پلی استایرن تشکیل شده است ، باید تأثیر منفی بر محیط ما در نظر گرفته شود.

مضرات پلی استایرن چیست؟

از آنجا که پلی استایرن قابل تجزیه نیست (تجزیه آن سال ها طول می کشد)، این امر تأثیر زیادی بر محیط زیست ما می گذارد.تأثیر استفاده از پلی استایرن باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت امکان به دنبال گزینه های دیگری بگردید.استفاده مجدد و بازیافت هرچه بیشتر پلی استایرن منبسط شده و کاهش تولید بسیار مهم است.

آیا پلی استایرن برای انسان سمی است؟

به طور کلی ، هنگامی که پلی استایرن به عنوان بسته بندی و برای غذا و نوشیدنی استفاده می شود ، برای انسان سمی نیست.با این حال ، تحقیقات نشان داده است که وقتی پلی استایرن گرم می شود ، می تواند باعث تجزیه و شستشوی مواد شیمیایی مضر شود.به همین دلیل است که توصیه نمی شود غذا در ظروف پلی استایرن دوباره گرم شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *